به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری قم و به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، “علی فریدونی مدیر کل دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی با اعلام این خبر افزود: با توجه به استقبال شرکتکنندگان و محدود بودن زمان شرکت، دبیرخانه جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی نسبت به تمدید زمان شرکت در این جشنواره اقدام کرد.
فریدونی درباره برگزاری نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: دفتر مجامع و تشکلهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نخستین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با موضوع کتاب، لوازمالتحریر، اسباببازی و سرگرمی را با الگوی ایرانی اسلامی و رویکرد کودک و خانواده برگزار میکند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: توجه به ابتکارات و خلاقیتهای مردم و نهادهای غیر دولتی در رابطه با کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی، ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانوادهها، افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی-اسلامی، تقویت منابع تغذیه فرهنگ ایرانی-اسلامی و زمینهسازی برای نوآوری و تبادل اندیشهها و آموختههای هنرمندان از اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی درباره موضوعات شرکت در این جشنواره گفت: این جشنواره موضوعات متنوعی را در برمیگیرد. در حوزه کتاب به مولفههایی همچون پدیدآورنده، تصویرگری، صفحهآرائی، ویراستاری، چاپ و بستهبندی و … توجه شده است. در بخش لوازم التحریر آثاری با طراحی و استفاده از نقوش و رنگهای زیبا و جذاب و خلاق با الگوی ایرانی- اسلامی مورد توجه است. همچنین در بخش اسباب بازی و سرگرمی نیز تاکید بر روی طراحی، نمونه سازی، تولید، بستهبندی قرار دارد.
بر اساس این گزارش، علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ آثار خود را به آدرس majame@farhang.gov.ir ارسال و یا به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان فجر، پلاک ۷ طبقه اول کدپستی ۱۵۸۹۷۴۶۵۱۱ ارسال نمایند. همچنین علاقهمندان جهت شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۳۲۰ تماس حاصل نمایند.
- جلسه حضور در عرصه های بین المللی از طریق شرکت در جشنواره ملی فن آفرینی ویژه هسته ها و واحدهای فناور برگزار شد
- آغاز ثبت نام اینترنتی جشنواره فرهنگی کانونهای مساجد کشور
- شرکت ۳۰ هزار نفراز دانشگاهیان در جشنواره حکمت مطهر
- ریشه های تاریخی و فرهنگی اقبال ایرانیان به کالاهای خارجی/ علل ناکامی در برندسازی داخلی
- تاثیر سبک زندگی بر استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی/ مصرف گرایی مانع استقلال است